Γενικό Λύκειο Νιγρίτας
Πρόγραμμα Erasmus+ 2022-2023

General Lyceum of Nigrita
Erasmus+ Project 2022-2023


Πρόγραμμα Erasmus+ ΚΑ122
<<Ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης των μαθητών με στόχο την βιώσιμη ανάπτυξη>>

Erasmus+ Project KA122
"Enhancing the environmental awareness of students by
focusing on sustainable development."

Το Γενικό Λύκειο Νιγρίτας προσπαθώντας να ανταποκριθεί στις ανάγκες των μαθητών, επιδιώκει την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, με στόχο να γίνουν ικανοί να διαμορφώσουν τους πολίτες του αύριο, οι οποίοι θα αποκτήσουν από το σχολείο τους τις δεξιότητες που τους είναι απαραίτητες στον 21ο αιώνα, θα είναι ανοιχτοί στην διαφορετικότητα, στην πολυπολιτισμικότητα και θα επιδιώκουν την βιώσιμη ανάπτυξη.
Το πρόγραμμα Erasmus+ με τίτλο <<Ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης των μαθητών με στόχο την βιώσιμη ανάπτυξη>>, σχετίζεται με την κατάρτιση εκπαιδευτικών του σχολείου σε πιστοποιημένους φορείς εκπαίδευσης της Ευρώπης, την ακόλουθη διάχυση των γνώσεων αυτών στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς του σχολείου και την εφαρμογή των νέων γνώσεων με σκοπό την ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα περιβάλλοντος, κλιματικής αλλαγής και βιώσιμης ανάπτυξης. Σχετίζεται δηλαδή με την ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών και την ενεργό συμμετοχή τους σε δράσεις που βοηθούν τον μετασχηματισμό τους σε ενεργούς πολίτες, οπότε έχει να κάνει με τις αξίες που θα διαμορφώσουν γενικά οι μαθητές, οι οποίες θα τους ακολουθούν στην ζωή τους.

General Lyceum of Nigrita is trying to respond to the needs of students, pursues the training of teachers, with the aim of becoming able to shape the citizens of tomorrow, who will acquire from their school the skills they need in the 21st century, they will accept diversity, multiculturalism and they will pursue sustainable development.

The Erasmus+ program entitled <<Enhancing the environmental awareness of students by focusing on sustainable development>>, is related to the training of school teachers in certified European educational institutions, the subsequent dissemination of this knowledge to the rest of the school teachers and the implementation of new knowledge with the aim of raising students' awareness of the environment, climate change and sustainable development.

In other words, it is related to the development of the students' personality and their active participation in actions that help transform them into active citizens, so it has to do with the values ​​that the students will form in general, which will follow them in their lives.


Θέλουμε ένα σχολείο πιο πράσινο, που να σέβεται το περιβάλλον και να το φροντίζει!
Οι μαθητές μας συμμετέχουν και ευαισθητοποιούνται φυτεύοντας νεαρά φυτά πασχαλιάς (Syringa vulgaris) στην αυλή του σχολείου.
Αυτή είναι η πρώτη σε μια σειρά δράσεων που θα γίνουν στο σχολείο μας στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+, οι οποίες στοχεύουν στην ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης των μαθητών.

We want a greener school that respects the environment and takes care of it!
Our students participate and raise awareness by planting young lilac plants (Syringa vulgaris) in the school yard.
This is the first in a series of actions that will take place at our school as part of the Erasmus+ program, which aims to strengthen students' environmental awareness.

Θέλουμε το σχολείο μας πιο όμορφο και πιο οικείο!
Δημιουργούμε με τους μαθητές μας εποπτικό υλικό, για ανάρτηση στις τάξεις, με εικόνες αστρονομίας, πίνακες ζωγραφικής και εικόνες του τόπου μας με φυσικό κάλλος!

We want our school to be more beautiful and cosy! We create visual material with our students, to be posted in the classrooms, with astronomy images, paintings and images of our place with natural beauty!

Οι εικόνες της φύσης και των έργων τέχνης στις αίθουσες διδασκαλίας δημιουργούν ένα περιβάλλον που ευνοεί την μαθησιακή διαδικασία! Οι μαθητές μας σε δράση!

Images of nature and artwork in classrooms create an environment conducive to the learning process! Our students in action!


Ο Δήμος Βισαλτίας, σε ειδικά σημεία στο κέντρο της Νιγρίτας, συλλέγει πλαστικά καπάκια με το σύνθημα "Κάθε καπάκι, ένα χαμόγελο". Αυτά δίνονται για ανακύκλωση με αντάλλαγμα αντικείμενα, όπως αναπηρικά αμαξίδια, τα οποία χαρίζονται σε άτομα που τα χρειάζονται και δεν μπορούν να τα αποκτήσουν!
Οι μαθητές μας συλλέγουν πλαστικά καπάκια σε ειδικό σημείο στο σχολείο μας και τα δίνουν στον Δήμο μας για τον σκοπό αυτό! Με τον τρόπο αυτό ενισχύεται η περιβαλλοντική τους συνείδηση και η κοινωνική τους ευαισθησία! Αποκτούν την ιδιότητα του ενεργού πολίτη!

The Municipality of Visaltia, in special places in the center of Nigrita, collects plastic caps with the slogan "Every cap, a smile". These are given for recycling in exchange for items such as wheelchairs, which are given away to people who need them and can't get them!
Our students collect plastic caps in a special place in our school and give them to our Municipality for this purpose! In this way, their environmental awareness and social sensitivity is strengthened! They acquire the status of an active citizen!

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΟΛΛΑΝΔΙΑ, AMSTERDAM, ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2023

Η 1η μετακίνηση του Προγράμματός Erasmus+ για το σχολείο μας, από 13 ως 18 Φεβρουαρίου 2023, για μαθήματα επαγγελματικής επιμόρφωσης σχετικά με καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας στο Άμστερνταμ, με συμμετοχή 3 καθηγητών! Έτοιμοι να ξεκινήσουμε!

The 1st Erasmus mobility for our school, from February 13 to 18 2023, to attend a professional training course about innovative teaching methods, in Amsterdam, with the participation of 3 teachers! We're ready to begin!


Πολύ εποικοδομητική η 1η ημέρα της επιμόρφωσης! Εκτός από ασκήσεις εξοικείωσης των συμμετεχόντων μεταξύ τους, περιλάμβανε παρουσιάσεις των συμμετεχόντων και των σχολείων τους, αλλά και μία εκτενή συζήτηση σχετικά με τα εκπαιδευτικά συστήματα των χωρών μας!

The 1st day of the course was very constructive! In addition to icebreaker activities, it included presentations of the participants and their schools, but also an extensive discussion about the educational systems of our countries!



Στα 4 C (Communication, Collaboration, Critical thinking, Creativity) της εκπαίδευσης, ήταν αφιερωμένη η δεύτερη μέρα του επιμορφωτικού προγράμματος "21st Century Skills for Teachers and Students", του Europass Teacher Academy στο Άμστερνταμ.
Δημιουργήσαμε, συνεργαστήκαμε, συμμετείχαμε σε δραστηριότητες που βοήθησαν στην κατανόηση των εννοιών και στην πρακτική εφαρμογή τους!

The second day of the "21st Century Skills for Teachers and Students" training program of the Europass Teacher Academy in Amsterdam, was dedicated to the 4 C's (Communication, Collaboration, Critical thinking, Creativity) of education.
We created, collaborated, participated in activities that helped us to understand the concepts and put them into practice!


Η Καθολική Σχεδίαση για την Μάθηση (Universal Design for Learning - UDL) ήταν το κύριο θέμα μας στην 3η ημέρα του προγράμματος επιμόρφωσης "21st century skills for teachers and students" του Europass Teacher Academy στο Άμστερνταμ. Η UDL είναι μια διδακτική προσέγγιση που λειτουργεί για να ικανοποιήσει τις ανάγκες και τις ικανότητες όλων των μαθητών. Αυτό σημαίνει ανάπτυξη ενός ευέλικτου μαθησιακού περιβάλλοντος στο οποίο οι πληροφορίες παρουσιάζονται με πολλούς τρόπους, οι μαθητές εμπλέκονται στη μάθηση με διάφορους τρόπους και παρέχονται στους μαθητές διάφορες δυνατότητες να δείξουν τι έχουνε μάθει.

Universal Design for Learning (UDL) was our main topic on Day 3 of the training program "21st century skills for teachers and students" of the Europass Teacher Academy in Amsterdam. UDL is an instructional approach that works to meet the needs and abilities of all students.
This means developing a flexible learning environment in which information is presented in multiple ways, students engage in learning in a variety of ways, and students are provided options when demonstrating their learning

Η ανεστραμμένη τάξη (flipped classroom) μας απασχόλησε κυρίως την 4η ημέρα του προγράμματος επιμόρφωσης "21st century skills for teachers and students " του Europass Teacher Academy στο Άμστερνταμ. Σύμφωνα με την μέθοδο αυτή το εκπαιδευτικό υλικό το στέλνει ο εκπαιδευτικός στους μαθητές του πριν το μάθημα, συνήθως μέσω ενός διαδραστικού βίντεο μικρής διάρκειας. Οι μαθητές το μελετούν με τον δικό τους ρυθμό και στην διάρκεια του μαθήματος ο καθηγητής έχει περισσότερο διαθέσιμο χρόνο για εφαρμογή της θεωρίας μέσω ασκήσεων και πειραμάτων. Επίσης η γνωριμία με το εκπαιδευτικό σύστημα της Ολλανδίας ήταν ένα από τα θέματα της ημέρας.

The flipped classroom was our main subject on the 4th day of the training program "21st century skills for teachers and students" of the Europass Teacher Academy in Amsterdam. According to this method, the teacher sends the educational material to his students before the lesson, usually through a short interactive video. The students study it at their own pace and during the lesson the teacher has more time available to apply the theory through exercises and experiments. Also getting to know the education system in Holland was one of the topics of the day.
.